Weekopdracht 4.1

Reflectie

Van het maken van een website in Adobe Muse naar WordPress. Het was even een overgang maar gelukkig had ik al wat ervaring met WordPress en kon ik al snel aan de slag. Ik vond het erg interessant om dieper in te gaan op het maken en onderhouden van content en daarmee een blog in een tijd waarin mensen hier hun dagelijks werk van hebben gemaakt. Het contentmanagementproces verliep vrij makkelijk. Door het volgen van de lessen kwam er elke week een nieuwe stap aan bod, daarnaast is WordPress naar mijn mening een prettige omgeving om in te werken!

Na deze vier weken heb ik een duidelijk idee van een contentmanamentproces en weet ik wat er bij elk onderdeel aan de orde komt. Zo heb ik na lange tijd een duidelijk beeld wat metadata inhoud en wat je eraan hebt, de betekenis van statische en dynamische content maar vooral wat er allemaal bij komt kijken als je een website wilt maken en goed wilt bijhouden. Als ik met de kennis die ik nu heb was begonnen aan de opdracht, was ik misschien eest begonnen met het maken van de contentkalender. Ik begon de opdracht met een heel leuk idee over recepten voor studenten, tot ik mij bedacht dat er ook een aantal andere contenttypes bij moesten. Dat werd nog even puzzelen. Ik denk dat ik dit had kunnen voorkomen met het maken van de contentkalender aan het begin van de opdracht.

Verder ben ik erg blij met alles wat ik heb geleerd in de afgelopen vier weken en zal zeker van pas komen in de rest van mijn studie.

Geef een reactie

